piątek, 20 października 2017

Top 5 ulubionych ras psów


Jest to dość popularny post wśród psiarzy i można go zobaczyć na większości blogów. Ja osobiście bardzo lubię je czytać więc postanowiłam taki napisać.

1. Biały Owczarek Szwajcarski (BOS)
W tych psach urzekł mnie wygląd, jak i charakter. Jest on bardzo podobny do owczarka niemieckiego, ale nie ma on typowego dla ONków opadającego zadu i ten biały kolor. Spokojny i chętny do współpracy. Mam nadzieję, że w przyszłości taki pies u mnie zamieszka.

2. Akita Japońska Inu
Ukoni GO Namitori,  właściciel: Hania Gamoń
Kto nie kojarzy tej rasy z filmu "Mój przyjaciel Hachiko"? Ogólnie od małego uwielbiam rude zwierzęta.Nie wiem czemu, po prostu tak mam. Tymi psami zainteresowałam się właśnie po obejrzeniu tego pięknego filmu (nawet przez chyba rok miałam na tapecie przedstawiciela tej rasy :P), a upodobanie do nich wzrosła, gdy u sąsiadów zamieszkała taka piękność. Najbardziej w nich podoba mi się ich towarzyskość oraz to, że jest uparta i nie można jej do niczego zmuszać tylko trzeba być spokojnym i cierpliwym (kogoś mi to przypomina ;)).

3. Syberian Husky
Tutaj moglibyście się trochę zdziwić, że husky jest dopiero na trzecim miejscu. Husky to uparciuchy, które gdy poczują zew wolności to z niego skorzystają. Uwielbiam w nich tą dzikość i podobieństwo do wilków, a poza tym są pięknymi psami. Zachowaniem przypominają mi psa i kota jednocześnie. Jednak jest to rasa dominująca, więc by były "grzecznymi psami" muszą najpierw zostać odpowiednio wychowane.

4/5 Border Collie

I tutaj miałam problem czy umieścić tą rasę na 4 czy 5 miejscu, więc uznałam, że miejsce będzie równorzędne z Rottweilerem. Jaki psiarz nie zna bordera? Jest to teraz bardzo popularna rasa, ale nie bez powodu. Te psy są bardzo inteligentne i szybko się uczą. Dzięki swojej budowie nadają się do wielu psich sportów, ale również do "celów użytkowych". Jednak najbardziej w nich lubię tę chęć do pracy z człowiekiem i motywację. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę ile te psy potrzebują wysiłku fizycznego jak i psychicznego.

4/5 Rottweiler
Demon, właściciel: Laura Okuńska
Jako ostatnią rasę w tym Top 5 widzimy rottweilera. Nie mam pojęcia czemu, ale ją uwielbiam od ok. 5 lat. Może dlatego, że uważana jest za taką groźną. Naprawdę nie mam pojęcia. Jednak zdaję sobie sprawę, że w najbliższym czasie nie byłabym wstanie odpowiednio go wychować psa tej rasy.

To byłby już koniec. Jak widać moi ulubieńcy się dosyć od siebie różnią.
A jakie są Wasze ulubione rasy? Na Waszym blogu również pojawił się taki post? (jeśli tak to możecie zostawić link w komentarzu ;) )

Pozdrawiamy Julia & Jumper

*Oczywiście każdy pies jest inny, niezależnie od rasy :)

4 komentarze:

  1. Gdyby akity były towarzyskie to świat stałby się piękniejszy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja zawsze słyszałam, że to raczej mało towarzyskie psy :D

      Usuń
    2. Te, które ja spotkałam wręcz lepiły się do obcych. :P

      Usuń
  2. BOS i rottweiler również mieszczą się w mojej piątce. Razem z dogami niemieckimi (kocham je <3) leonbergerami i wilczakami czechosłowackimi;D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Co sądzisz o nowym szablonie?

Szablon
Julia Julitta
Rudy Husky